Opakowania dla fotografów i nie tylko

W dobie fotografii cyfrowej często zapominamy o tym, jaka magia kryje się w tradycyjnych odbitkach. Papierowe zdjęcia dłużej trzymamy w dłoniach i przyglądamy im się z większym sentymentem niż przeklikując na komputerze kolejne pliki. Na odbitkę zawsze można zerkać, trzymając ją w ramce na biurku, czy ulubionym notesie. Zdjęcia z ważnych momentów w życiu zazwyczaj chcemy mieć w domu w formie papierowej, aby móc je oglądać o dowolnej porze, nawet wtedy, gdy gadżety elektroniczne zawiodą.

 

Czas kopert minął

Dawniej fotografowie wręczali swoim klientom odbitki w zwykłych białych kopertach, czasami z pieczątką swojego zakładu. Koperta jednak nie była solidnym opakowaniem, na zdjęcia trzeba było więc natychmiast kupić album. Obecnie każdy fotograf pragnie, by jego zdjęcia trafiały do klienta w opakowaniu eleganckim, ciekawym i takim, które cieszy oczy. Nowoczesne opakowania na zdjęcia przybierają formę tekturowych ramek, w których widać pierwsze zdjęcie z zamówionej serii. Klient nie musi więc zaglądać do środka koperty i upewniać się, że to na pewno jego zdjęcia. Sztywny kartonik jest też o wiele bardziej poręczny w transporcie. Odbitki nie wysypią się z niego, gdy  zsunie się z siedzenia w samochodzie, a zdjęcia na pewno się nie pogniotą. Całość wygląda tak elegancko, że może być prezentem. Zdjęcia z sesji ślubnej zapakowane w ozdobne kartoniki mogą być idealnym podarunkiem od Pary Młodej dla rodziców czy świadków.

Opakowanie spersonalizowane

Fotografowie nie muszą się martwić, że na opakowaniu nie będzie już danych ich zakładu, co jest poniekąd ich reklamą. Wystarczy, że na tekturowe opakowanie nakleją gustowną naklejkę z nazwą i adresem swojej firmy. Mogą też je ozdabiać tasiemkami lub naklejkami tematycznymi, w zależności od okazji, z jakiej robiony były zdjęcia. Niektóre opakowania na zdjęcia można rozłożyć do postaci ramki. To dla ich klientów kolejne ciekawe rozwiązanie i pomysł na prezent dla najbliższych. Odpowiednia oprawa zdjęć, w dobie podobnych ofert większości salonów fotograficznych, może być kuszącym haczykiem na potencjalnych klientów.

 

Wróć do bloga